"Už tretí rok v rade čelíme celosvetovým krízam a výzvam, ktoré majú
priamy vplyv na prevádzku a riadenie našej spoločnosti. Našou účinnou
odpoveďou je kontinuálne zvyšovanie efektivity a produktivity, prísna
disciplína v oblasti nákladov a udržateľné opatrenia naprieč celým
podnikom," povedal Oliver Grünberg, predseda predstavenstva a člen
predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia. Dodal, že v
tomto roku závod vyrobí sedemmiliónte vozidlo.
Objem investícií vlani dosiahol 345 miliónov eur, medziročne vzrástol
viac ako trojnásobne. Od svojho vzniku v roku 1991 tak Volkswagen
Slovakia preinvestoval na Slovensku v súčte už viac ako päť miliárd eur.
"Táto suma zodpovedá približne výstavbe štyroch automobilových fabrík na zelenej lúke," povedal Grünberg.
Volkswagen Slovakia zostáva aj naďalej najväčším exportérom v slovenskom
priemysle. Z pohľadu obratu patrili vlani medzi najväčšie trhy, podobne
ako v minulých rokoch Čína (24 %), USA (23 %) a Nemecko (14 %). Z jeho
bratislavských výrobných liniek zišlo v roku 2022 spolu 268.685 vozidiel
štyroch koncernových značiek Volkswagen, Audi, Porsche a Škoda, z
ktorých 82 % tvorili SUV modely.
V reakcii na vysokú infláciu zvýšil podnik v porovnaní s januárom 2022
tarifné mzdy k januáru 2023 o 12,8 %, s cieľom znížiť negatívny vplyv
inflácie na zamestnancov. Grünberg v prezentácii počas konferencie
informoval, že Volkswagen zamestnáva už ôsmym rokom viac ako 10.000
ľudí, ktorým zároveň ponúka široký sociálny program.
"V minulom roku spoločnosť vynaložila na sociálne benefity navyše k
mzdám spolu 24,5 milióna eur. Benefity sú navrhnute tak, aby si mohli z
nich vybrať zamestnanci rôzneho veku, v rôznych životných situáciách,
alebo s rôznymi záujmami. Medzi najobľúbenejšie benefity patrí
dôchodkové pripoistenie, zmluvná doprava, či rôzne druhy sociálnych
príspevkov," dodal Grünberg.
Zastupitelia Volkswagen Slovakia na konferencii deklarovali, že sa
koncern vydal na cestu globálnej transformácie. Spoločnosť sa sústreďuje
na znižovanie vplyvov na životné prostredie, či nasadzovanie
udržateľných riešení naprieč celým podnikom. Jej cieľom je stať sa do
roku 2050 uhlíkovo neutrálnym podnikom.